Dobel » Zakelijk
Wie schrijft, die blijft!
Artikelen 1 - 10 van 22 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Belbin test / teamrollen

De Belbin test is een test die vooral effect heeft wanneer u in een groep werkt. De Beblin test gaat over de verdeling van teamrollen in een werkgroep. Na het maken van de test weet u wat voor persoon… Zakelijk, 01-02-2011
Creatief denken, de basisvaardigheden

Creatief denken, de basisvaardigheden

Iedereen is creatief, creatief wordt echter vaak verkeerd opgevat door mensen. Knutselen, schilderen of tekenen zijn creatieve vaardigheden, maar er zijn er nog veel meer waar u zich niet van bewust b… Diversen, 30-07-2011

De opbouw van een marketingplan

Op zijn tijd een marketingplan maken is erg nuttig. Je komt er op deze manier achter waar de zwakke punten van je product of bedrijf zitten, en waar de sterke. Ook kunnen er mogelijke strategieën onts… Marketing, Marketing, 11-10-2011

Een goed persbericht schrijven

Je bent gevraagd om een persbericht te schrijven, of misschien ben je zelf wel met dit voorstel gekomen. Hoe dan ook je wilt natuurlijk wel dat het persbericht een goed bericht wordt zonder veel foute… Zakelijk, 01-03-2011

FOETSJE strategie marketingplan

Bij het schrijven van een marketingplan komt u vaak op veel ideën en strategieën. Veel van deze ideën worden al eerder in het marketingplan weg gelaten. Toch blijven er altijd meerdere strategieën ove… Marketing, Marketing, 05-11-2010

Het maken van een DESTEP-analyse

Een DESTEP-analyse is een vorm van een externe analyse die zich richt op ontwikkelingen, trends. In dit artikel staat uitgelegd hoe een DESTEP-analyse kan worden uitgevoerd. Aan de hand van deze analy… Marketing, Marketing, 11-10-2011
Het maken van een duidelijke SWOT-analyse

Het maken van een duidelijke SWOT-analyse

Tegenwoordig wordt er veel gewerkt met de SWOT-analyse. Dit model geeft duidelijke sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen weer. Maar hoe deelt u deze sterktes, zwaktes, kansen en bedreigingen nu op… Marketing, 16-07-2011

Het Pine & Gilmore belevingsmodel

Het Pine & Gilmore is een model waarbij de beleving centraal staat. In deze tijd is beleving een steeds belangrijker item geworden voor bedrijven. Beleving kan bijna bij elk bedrijf worden toegepast e… Diversen, 18-06-2011
Het schrijven van een plan van aanpak

Het schrijven van een plan van aanpak

Op veel opleidingen wordt er aan projecten gewerkt, deze projecten lopen vaak minimaal vaak 10 weken. Om een goed overzicht van een project te krijgen wordt vaak van tevoren een plan van aanpak opgest… Management, 28-02-2012
Hoe maak ik een duidelijke confrontatiematrix

Hoe maak ik een duidelijke confrontatiematrix

U bent bezig met een marketingplan voor uw bedrijf, een moeilijke maar ook leuke klus. U wilt graag een zo goed mogelijk plan voor uw bedrijf, aangezien dit u geld oplevert. In dit artikel wordt een d… Marketing, Marketing, 24-07-2011
Schrijf mee!